דו"ח שיאני השכר: הרופאים מככבים

    אבי יעקב No Comments on דו"ח שיאני השכר: הרופאים מככבים
    21:09
    09.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יש השוואה בין השואה לטבח בעוטף? כך ענה ניצול השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רופאים בכירים ממשיכים להיות שיאני השכר של המערכת הציבורית; כך עולה מנתוני דו"ח הממונה על השכר במגזר הציבורי, שהוגש לשר האוצר יאיר לפיד.

    בכתבה שפורסמה בדוקטורס אונלי הובא כי בראש הרשימה ניצב פרופ' גבריאל סנדרו, מנהל יחידת כירורגיית כלי דם בבית חולים "סורוקה" שבבאר שבע, עם שכר ברוטו חודשי של 106,000 שקלים. העיתון "דה מרקר" דיווח, כי שכר זה מורכב משני חלקים עיקריים: שכרו כמנהל יחידה בפריפריה, שעלה כתוצאה מהסכם הרופאים שנחתם ב-2011 ושכרו במסגרת "קצ"ת": ניתוחים שהוא מבצע בבית החולים בשעות אחר הצהריים, מעבר לעבודתו השוטפת.

    במקום הרביעי ניצב קרדיולוג הפועל במסגרת קופת החולים "כללית", ששמו לא צוין; במקום החמישי ניצב הפרופ' גידי סהר, המנהל את מחלקת כירורגיית לב וחזה בבית החולים "סורוקה". שכרו החודשי ברוטו: 103,000 ש"ח לחודש. ביניהם לבין המקום הראשון ניצבים מנכ"ל ויו"ר החברה הממשלתית "רפאל".

    יצוין, כי הסיבה שהרופאים הבכירים העובדים ב"כללית" מככבים מדי שנה בטבלת שיאני השכר, נובעת מהעובדה שרופאים העובדים בבתי חולים אחרים מקבלים חלק משכרם מתאגידי הבריאות הפועלים בבתי החולים, נתון שאינו משתקף בעלויות השכר החודשיות שלהם כפי שהתפרסמו היום.

    גם ברשימת השכר של עובדי הממשלה, ניצבים רופאים מבתי החולים הממשלתיים בראש הטבלה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "פוריה" שבטבריה, ד"ר מוהנא חטיב, זוכה לשכר ברוטו של 90,000 ש"ח בחודש; אחריו ניצב ד"ר יהודה היס, מנהל המרכז הלאומי לרפואה משפטית, עם שכר של 89,000 ש"ח בחודש. מנהל בית החולים "תל השומר", ד"ר ארי שמיס, מקבל 87,000 ש"ח בחודש.

    "דה מרקר" מציין, כי העובדה שרופאים כובשים את כל 25 המקומות הראשונים בטבלת שיאני השכר של משרדי הממשלה נובעת בין השאר מהסכם הרופאים, שמעניק תמריצים כספיים לעבודה בפריפריה, ובמיוחד למנהלי מחלקות בפריפריה.

    מנכ"ל שירותי בריאות "כללית", אלי דפס, אמר לעיתון בתגובה, כי ההעסקה והתנאים נעשים כדין וכי "גם השנה, לפני כחודשיים, קיבלנו מהממונה על השכר אישור לכך שאין חריגות שכר בכללית ואנחנו מאד מקפידים על זה"



    0 תגובות